Lávová lampa

Učitelka: Klára Plosová

Zadání: Vytvořte lávovou lampu. Na výrobu naší lávové lampy potřebujeme pouze: Průhlednou vysokou nádobu, vodu, kuchyňský olej, šumivé tablety (klidně vitamínové) a pro lepší efekt potravinové barvy.
Zadala jsem to napříč celým druhým stupněm.

 

Poklady naší země – ČR

Učitelka: Daniela Martincová

Projekt Poklady naší země – ČR byl realizován ve 4 dílnách s různým zaměřením: 1) enviromentální , mineralogie a minerální vody, lázeňství ČR, 2)keramická dílna,3) poslech audioknih Muž, který sázel stromy a Slyšíš jak mluví stromy, 4) experimentalni dilna fyziky,matematiky a chemie. Část prací je z keramické dilny- výroba květináčů pro sazenice stromů a volné zpracování poslechu audioknihy. Cílem projektu bylo seznámit žáky s proměnami sluneční energie, s jejich využitím a ochranou v prospěch všech,předně vody.V každé dílně žáci pracovali ve volitelnych skupinách od 5.- 9.+ třídy SŠ.

 

Kompas doma vyrobený

Učitelka: Hana Hubačová

Žáci 6. třídy ZŠ po zkoumání a pokusech s magnety, měli doma vyzkoušet své znalosti praktickým pokusem. (Cíl – využívá prakticky poznatky o působení magnetického pole) Znění úkolu: “Zvládl/a bys vytvořit kompas, pokud máš k dispozici jehlu, šroub, sklenici, vodu, list stromu, magnet a talíř? Vyfoť svůj kompas a pošli zpět. Na společné videokonferenci vysvětlíš svůj postup práce.” Na obrázku je domácí kompas Tobiáše Nováka.

 

Vytváření představ o objemových jednotkách

Učitelka: Hana Trhlíková

Práce vznikala během několika “hodin” v 6. ročníku. Nejdříve porovnávali a měřili objemy hrníčků pomocí kuchyňské odměrky, potom modelovali krychlový decimetr, nakonec počítali objemy kostičkových modelů.

 

Vlastnosti matematického kyvadla

Učitelka: Hana Trhlíková

Jde o domácí laboratorní práci určenou žákům 8. ročníku ZŠ. Jejich úkolem bylo opakovaně (3-krát) změřit dobu 10 kmitů pro 6 různých délek kyvadla, výsledky zpracovat do tabulky – určit průměrnou dobu 10 kmitů, periodu pro každou délku kyvadla a frekvenci. V závěru měli zformulovat, jak souvisí perioda kyvadla s jeho délkou a jak souvisí frekvence kyvadla s délkou.

 

Pátrání s UV světlem

Učitelka: Renata Štollová

Zadaný úkol byl jednoduchý. Přečíst tajné písmo napsané UV fixem a splnit 10 úkolů. Nejdřív bylo třeba UV lampičku, kterou bychom na papír s textem posvítili, vyrobit. Pomůcky na výrobu: UV dioda, elektrický odpor, vodiče, dvě kancelářské sponky, bužírka, 4,5 V baterie Na práci jsme potřebovali nůž, pájku, cín, kahan. UV světlo vyráběli žáci 2. – 4. tříd na kroužku. Práce začala oholením vodiče z obou stran, připájením vodiče k odporu a následně k diodě. Přes holé dráty jsme natáhli bužírku. Kancelářské sponky jsme použili na připojení diody s odporem k baterii. Připojení jsme zjistili, že dioda svítí pouze ve správném zapojení k baterii. S tímto světlem si můžeme prohlédnout i ochranné prvky bankovek, jízdenek MHD, zvýrazňovače, … .